Eesmärk

Teeme sadamas ühe platsi korda, kus purjekaid hooldada

28. jaanuar 2013

Noorpurjetaja Aleksi kokkuvõte möödunud hooajast.

Purjetamise juurde jõudsin tänu mitmele toredale purjetajale. Esimesed sõidud sai tehtud 2011. aasta sügisel, aga järgmisel hooajal rohkem. Alguses kiiljahiga, hiljem aina rohkem optimistiga. Peale esimesi optimistisõite meelitasin ka Sandri purjetama ja trenne tuli üha juurde. Sõitmas käisime peaaegu iga päev. Juurde õppisime väga palju, nii kiiljahil kui ka optimistil. Augusti alguses korraldati nelja alusega väike optimistide regatt. Tuul oli keerutav ja tulemused olid kohati tasavägised. Vist septembris lõpetasime optimistidega sõitmise ära, aga kiiljahihooaeg kestis edasi. Septembris käisime ka Sõru regatil. Kuna osadel jahtidel puudus spinn ja tuult oli ikka veel palju, siis keelati spinni kasutamine ära. Kõigini see teade kuuldavasti ei jõudnud ja sekeldusi sellel teemal oli. Pia saavutas kolmanda koha. Võrreldes kevadega on areng toimunud, sest hooajaga oleme purjetamise kohta väga palju juurde õppinud. Sander oli sel hooajal üldse esimest ja mina teist korda optimistiga merel.

25. juuli 2011

laupäev, 23.juuli - tegime 2 tüüri laba

See laupä sai päris asjalik oldud: tegime Ülariga minu pool kahele tüürile vineerist labad - natuke nokitsemist jäi veel Ülarile kodus tegemiseks!

17. juuni 2011

Möödunud laupäeval panime plekki

Lühidalt logisse: Indrekuga istusime rannas ja rohkem kui tunnike vestsime asjalikku juttu tuleviku plaanidest ja visioonidest. Siis tegime kindla plaani ja hankisime minu ja Indreku majapidamisest vajalikud töövahendid ja paikasime ära paadikuuri harja. Indrek pani sinna pleki peale ja minu muudkui lennutasin alt materjali kas kinnitamiseks  või sidumiseks.

8. juuni 2011

4.juuni logi: Indrek Köiksevanem

Laupäeval, 4.juunil, kui kogu Eestis oli lipupäev, hoidis meie tempot Indrek, kes oli Köiksevanema ametis. Panen siia logisse tema ülevaate:

Laupäev hakkas minu poolt kell 10.oo.

Arvestades kokkulepitud +pooltunniga, siis sain seal rahulikult ringi vaadata ja hommikusse sisse elada.

Kõigepealt siis sain kokku Ivoga, kellega otsustasime kohe soetada ka juurde inventari: 2 pesuämbrit, 2 pesusvammi ja pudeli fairit.

Nendega võtsime siis tegime ühe kere veel puhtamaks.

Siis liitus meiega Kati. Pidasime kiire plaani ja valikuvariantideks said, et kas merele või siis inventari lugema. Siis veel hetk ja juba oli tal puri kaenlas ja mereleminekuks valmis.

Riburadapidi liitusid meiega veel Rando, kes aitas purjeka kokku panna ning veidikese aja pärast ka Jüri Vabrit, tänu kellele õnnestus päeval veele saata ka üks lutsidest.

Lõuna paiku jõudis sadamasse ka Ülari, kelle päeva missiooniks oli oma suure purjeka veeskamine. Nimeks siis "Lagle II". Samuti oli seal kohal Maanu, kellel oma "Pia"-ga sama plaan. Ülari oli ühes võtnud veel päramootori, mille siis Andre paadi taha (kokkulepe kasutamiseks olemas) sobitasime. Minu meelest sobib see esimeseks treeneri paadiks küll. Sain ka jutule ühe Kasse paadi sõitjaga, aga ta lubas omanikult uurida, et kas kasutamine on võimalik. Otstarve siis sama kui Andre omal.
 Lisaks on mõte veel läbi rääkida kooliga, et pikematel reisidel (Kati oli oma peas genereerinud juba purjetajate treeninguks Orissaare - Muhu - Orissaare marsruudi) kasutada nende paati (päästepaadist modifitseeritud).

Päev igatahes kulges positiivses võtmes ja esimene merelemineja oli Kati. Koos tegime talle instruktaazi ja leppisime kokku märguanded ning sõidupiirkonna.

Järgmisena sai veele luts ning treeneripaat ja siis tõstis kraana veele ka "Pia" ning "Lagle II".

Aga energiat oli ikka veel üle.

Kiire jutuajamine muheda kraanajuhiga ja otsus oli kiire tulema. Tõstame otsapidi välja ka põhjavajunud ujuvkai. Mässimist ja mässamist oli palju, aga lõpuks oli ots kaldal. Kuid ka sellest oli vähe ja hetkeseis on see, et üks on päris kaldal ja teise haalasime siis kai äärde.

Au ja kiitus kõigile kohalviibijatele ning ka neile kes on selle teema juures oma mõtteid avaldanud.
Tulemused pole lasknud end kaua oodata ja leian, et kurss on praegu õige.

Tervisi kõigile!

Indrek

Laupä olin Kõiksevanem

Laupäeval saadi 2 purjekat vette

Vahva idee Katilt:

Panen üles ühe vahva idee, mille genereeris Kati laupäeval:

Aga see on tõsi küll, et ilusa ilmaga Illikul konutades ja Kõiksevanema järgmist töökorraldust oodates läheb mõte lennukaks küll.

Kuna meid on õnnistatud oluliselt põnevama akvatooriumiga kui nt Liivi lahe silmapiiri taha ulatuv sirge liivarand, siis saaks teha kombineeritud treeninguid (või võistlusi või mänge või retki või triatlone või kuidas iganes nimetada). A la meritsi Vahtnasse/Koguvale/Maasi/..., seal väike orienteerumine, jooks, piknik või ujumiskilomeeter ja siis alused tagasi koju tuua. Või paarisvõistlus: kahe peale on purjekas ja jalgratas, start ja finish on Illikul, kontrollpunkt ja sõiduriistade vahetus Vahtnal/Koguvas/Maasis/..., ise jagavad, kumb on parem vastutuult purjetaja, kumb väntaja. Ja nii edasi.

3. juuni 2011

Köiksevanema määramine

Et laupäeviti meie tegevus oleks koordineeritud ja Meesteplatsil valitseks kord,
kehtestame Köiksevarema määramise reegli: alati kui kokku saame Meesteplatsil, määrame enda
keskelt või varem listi teel Köiksevanema – ametikandja, kes tolle päeva tegevusi juhib ja kelle käest saab küsida, kui tarvis midagi algatada, teha, tuua, viia jms.

Köiksevanema staatuse juurde kuuluvad järgmised rollid:

1. Köiksevanem otsustab ja paneb erinevad tegevused õigesse järjekorda: kas peseme purjekaid, tassime asju, purjetame, kuulame loengut, kellegi nõuandeid jne.

2. Köiksevanem annab loa kui on merele minek, siis Kõiksevanem otsustab, kas ohutus on tagatud, kas on olemas oskused hädaolukordade lahendamiseks jne

3. Köiksevanemal on infot, kui on vaja teada või tahad tagantjärgi küsida, et kuidas tolle päeva või mingi konkreetse tegevusega läks (ühesõnaga kõik teavad, kellele helistada)

4. Köiksevanem on kohal laupäeviti Meesteplatsis kella 10.00-st kuni 14.00-ni.

Lühidalt: Köiksevanem on see persoon, kellega teised kooskõlastavad oma tegevused!

NB! Kui on kiireloomuline äraminek või vahepealne eemalolek, siis Köiksevanem määrab enda asemel teise isiku ja annab siis kohe kõigile kõva häälega teada, kes on järgmisest